Monday, January 9, 2012

sampai syurga ku menuggu~

sekali gua bace tajuk entry nie orang ingat faizal tahir tengah nyanyi la.. sori guys,, gua punye suare takde jual,, hak milik kekal.. sebenarnye sebab tak laku



* * * * * * * * * *
harinie macam baik sikit aku nak bagi nasi hat walaupon belum solat zuhur sebab perut tengah kembung makan masakan orang tersayang tadi.. BAIK laki-laki mahupun perempuan.. JAHAT yang berkapel mahupun tidak.. jangan khuatir jangan risau kalau hang tak sehensem papaku.. selagi mane atas muke bumi nie ade jual produk kecantikan seperti ini~

encik google.. :D

TAK TAK,, BUKANLAHHHH.. aku na bgtau lelaki,,, lelaki tugas berat na pimpin wanita di muke bumi.. lebih2 kalau isteri tu tak cantik jenis yang melawan dan tak taat dengan tuhan,, konpem2 tak taat kite.. :'(

tapi ingatlah^^ ganjaran yang besar di syurga kelakkk...!! :') tak ke kau sedar macamane bidadari yang tunggu kite di akhirat kelak??

matanya bak jeli laksana permata yang tersimpan baik tidak terusik,,
kulitnye putih seakan-akan telur burung unta jantan yang tertanam elok dalam pasir tidak ternode,,
usienye yang sentiase remaje tidak tue makan dek usie
sekiranya kau memeluk bidadari tu,, kau akan dapat lihat wajah diri kau sendiri di pipi bidadari tersebut yang lebih bersih dari cermin,,
bidadari ni juge suci lagi menyucikan,, (tidak ade tempoh 'cuti' atau period^^)
dalam diri mereke penuh dengan cinte dan kasih sayang hanye tok anda wahai lelaki soleh,,
mereke hanye akan membuaikan ungkapan cinte yang tidak pernah kau dengari di mane-mane,,
penglihatan mereke terjage hanye untuk melihat engkau,,
mereke sentiase menundukkan pandangan mereke hanye untuk melihat engkau,, tidak ade lelaki yang pernah melihat mereke selain engkau,,
wanginye tubuh bidadari ibarat,, sekiranya mereke menampakkan diri di bumi nescaye antare bumi dan langit dipenuhi bau wangian dari tubuhnye,,
andai bidadari mengeluarkan tapak tangannye di antare langit dan bumi,, nescaye semue makhluk akan terpesone dengan keindahannye,,
sekirenye wajahnye pule ditunjukkan maka kecantikannya akan menerangi antare langit dan bumi,,
selagi mereka tidak berjumpe dengan engkau,, mereke akan sentiase mendoakan anda semase anda di dunie..

"Ya Allah tolonglah dia dalam menjalankan agama, hadapkan dia dengan hatinya untuk taat kepada-Mu dan sampaikan dia kepada kami, demi kemuliaan-Mu waha Tuhan Maha Penyayang di antara semua orang yang penyayang"


SUBHANALLAH,, indahnye ciptaan ALLAH pencipte sekalian alamm^^

ade awek ko macam tu?? takde kan.. hehe.. jangan risau wahai perempuan-puan sekalian.. yang terbaik di bumi akan jadi penghulu segale biadadari^^  sesungguhnye ALLAH telah menetapkan yang terbaik untuk kite.. :) toksah la gatal2 kat dunie,, tunggu kat akhirat yang super-duper best..

"perhiasan tercantik bagi lelaki adelah wanita.. sebab tu dalam banyak2 bende cantik,, mate laki akan tgok wanita gak.." aku slalu tringat cakap kawan aku nie,,haha.. tah ikut ape dye cakap aku tak tau..

p/s:alamak,, yang wajib blom siap lagi nie,, later!!

16 comments:

Shida Irni said...

Wahhh, lain macam je bunyi nye amir oi -.-

mashitah ismail said...

amir macam pujangga CINTA jer..hehe

akuamir said...

shida-->> haha,, mmg pelik

mashita-->> ngaa~ dunie sume nie DUNIAA,,HAHA..

Cik Aini Lavender's said...

atuk oii..pnya lah cucu ni perati ape la kena mngena tajuk entry ngan jus mate 5 tu...hahaha
btw btulkan xpyh la nak cr yg terhebat d pasaran kat doniaa ni kan =)

Cik Nurul said...

hmmm yang cantik di luar tak semestinya cantik di dalam.. =)

akuamir said...

lavender's-->> ye cuu,, maklumlah,, atuk nie dah tue,, uhuk uhuk*batuk

nurul-->> yang dalam sorokkan lah.. haha

Yazid Torpedo said...

hai follower...nak join GA saya tak? cepat sebelum ditutup!

http://yazidtorpedo.blogspot.com/2012/01/give-away-untuk-follower-blog.html

hehe

akuamir said...

erm,, boleh,, sure... tapi tengah sibuk sikit,, ade mase lagi kan.. :)

bannie said...

bersyukur jadi wanita..hukhuk...:)

Mishter Izwän said...

berat kan tugas laki2, nnti kalau da ade anak lagi la berat tanggungannya!!lg2 kalau dpt anak yg nakal, :D

Mr.X said...

Cuman da Satu kata untuk komentar postingan ini . .

GOOD

^_^

smilenajah93 said...

wahh !! terbaikklah kali nie !! hebatt ~~

akuamir said...

Bannie-->> tapikan wanita senang masuk nerake,,hehe

Izwan-->> amboi,, jauh sangat fikir tuh,,haha

Mr.x?-->> tanx lah..

Smilenajah-->> konon2 la,,haha

dear yayah said...

kata2 pujangga mana ni? ahaha.. that's amir~

akuamir said...

kata pujangga apa,, thats reality angel,,hua hua hua.. :X

Mishter Izwän said...

kite mmg kene fikir yg jauh2, baru la hdup lebih maju, hahaha