Wednesday, December 14, 2011

mintak tolong baik-baik ke,, jahat-jahat??

salam,, gua bukan ape.. gua nak tanye,, kalau lu binatang orang susa la,, mau minta tolong sama orang ta?? oke la,, lu tak mau jawap,, gua tau mmg lu nak mintak tolong dari orang,, takkan dari ayam pulak kan.. tapi lu mintak baik2 sikit bole tak?? hei,, lu sapa ha?? lu budak mane?? pehal nak pakse2 lak nie?? HOI!! aku orang lah!! 


*********************

sori,, pehal emo sangat kat atas nie,, cam na gaduh you JERK.. sedangkan nabi yg dibaling batu pown boleh bersabar takkan kau digigit semut pown na beli ridsect tros?? hurm.. tapi seriously lah,, hati ta tenang dok memikirkan orang yg minta tolong,, tp sebenarnye pakse tolong.. na dikisahkan,,

once upon time:



''datang seekor lembage hitam,, 

sedang seorang budak kecik yang masih suci tunggu di perhentian bas,, menunggu bas.. mengeluh sudah satu jam menuggu ketibaan bas.. dengan waktu maghrib yg hampir tibe.. jam kini 6.50p.m.. datang seekor seorang mak cik,, tanpe softskill,, tros minta,, 

''dik,, pinjam phone jap,, na kol anak saudare nie,, nah,, amik no nie,, kol kan''

adik kecil pown menjawap selambe papa '' oohh,, bole mak cik,, *kol* nah,, mak cik cakaplah''

mak cik amek tepon ''*diam membisu*

dak kecik termangu sebentar melihat gelagat muke mak cik yg memainkan peranan penting dalam pasukan..


tade kaitan keyh
sori makcik,, tapi comel sangat..  kan? :)

mak cik sambung cerite "adik cakaplah ngan dye,, bgtaw kak long tunggu kat MC.. dye keje kat merak mas tu,, bla.. bla.. bla.. .. iye,, makcik dah cube.. bla.. bla..bla.. tmpat nie bising sangat,, sial lah dorang nie bukak lagu kuat2.. bla..bla..bla.."

@budak kecik mulekan operasi "*menelepon* ta dapat makcik.. dye off handset nie mak cik"

makcik ta puas "dye mmg macam tu nak,, orang kol skali bukan nak angkat,, kene kol banyak kali,, adik kol lagi.."

dak kecik memainkan peranan "*kol kol kol hantar msg,, kol kol kol kol kol* makcik ,, ta dapat,, dye off handset!!"

makcik belom puas " dye mmg macam tu,, adik kol lagi,, nanti dapat.."

dak kecik tepakse "*kol kol kol kol kol kol kol kol kol kolkolah sughro,, (berdetak kecil)..* (sekarang,, ulang dialog dari tande ''@'' sebanyak banyak nye,, sampai dah bosan!!)

jam menunjukkan pkol 7.05p.m,, bas dak kecik akhirnye sampai dengan selamat..  yeayy!!! ;) dak kecik pown minta maaf kat makcik sebab ta dapat tolong.. 

mak cik "tapi.. tapi nak... makcik,, sape na tolong makcik??"

dak kecik senyum dan terus pergi ke bas tanpe berpaling ke arah makcik pown.. makcik tinggal kesepian ditinggalkan budak kecik..




p/s: ade menangis tak bace nieh?? bhaha.. dah cite tak sedih,, na wat cane..


12 comments:

MuaR said...

sob sob sob T.T

akuamir said...

ade jugak yang menangis ye.. :)

azam said...

tolong salah...tak tolong salah...
:(

Muhammad Haziq said...

mak cik pnyer muka x menahan^^ ahahak

akuamir said...

kau ta tahan ke?? kentut je lah..

swordzify said...

sapelah dak kecik tu yer??? sabau jer ler der.....

akuamir said...

dak kecik tanak publish name dye,, kerem salam same kau!!

Ahmad Farith MY said...

demand gile mkck tu.kalo aku,aku x tlg.hahaha.kejam gile.

akuamir said...

nie la org melake kot,, pergh sensitif,,,bhahaha..

Awna Jiban said...

apahal laa lukisan ko lawak sangat ni, haha xD

Awna Jiban said...

Aku pernh jgk mcm ni tp dengan sorg pakcik. die suruh aku tlg smskan padahal die xde credit. puas dah bgtau 'pakcik kredit ni tamat tempoh damdidamdum bla bla'
dan die teruskan dengan berbicara tentang isu semasa,
kawan aku tangkap gambar dan pos dkt fb.

"Nawa anak yang solehah"

Hek dia. haha

akuamir said...

bhhahahaha,, good girl nawa,, good girl...

lukisan tu,, biarlah,, hak milik blog nie jewp,, :D