Tuesday, March 15, 2011

MISTERI SEGITIGA BERMUDA!!??

Salam,, huh, tengah pekene nasi goreng kampung kedai depan nie,, sedap lak pekene malam2 gini.. hurm,, korang minat tek pasal misteri2 nie?? klo anda minat,, msti segitige bermude nie korang dah kaji serebe sedikit an,, tapi bg yg ta kaji,, hah bole la tambah pengetahuan sket dengan bace artikel nie,, lets go..


segitige nie dinamekan segitige sebab bermule dari tige penjuru,, dari florida,, puerto rico dan pulau bermuda.. pulau bermuda?? taw ta sebenarnye bermuda ue name sebuah pulau,, yang mmpunyai penduduk dan menjalani kehidupan biase.. pulau nie dapat gak korang tgok dari map google(click),, carilah dekat north atlantic ocean..

pulau bermuda
bentuk terkuat yang diketahui adalah bentuk segitige,, contohnye kayu diikat dalam bentuk segitige lagi kuat dari bentuk segi empat,, bangunan segitige lagi stabil dari segi empat.. ah,, piramid dalam bentuk segitige??!! apakah ia berkaitan??

misteri segitige nie dah bermule berabad yang lepas,, bler sampai kawasan situ,, kompas tak lagi tunjuk utara,, dan anda akan hilang arah.. ade nelayan yang pergi terus,, tapi kemudian dye sampai kat mane dye datang.. and banyak cter mengatekan kapal2 terbang yang lalu kat atas kawasan ue hilang.. ade sebuah jet terbang dalam 29,000 dari kaki laut,, ttbe hilang tanpe sbarang syarat dari radar petugas di darat.. then dihantar puluhan kapal untuk mencari kapal terbang tersebut turut hilang tanpe sebarang kesan.. kisah nie berlaku kat orang amerika,, tapi tahun 1900++++ camue..



ape sebenarnye berlaku??

ade hadis mengatekan,, maksudnye lebih kurang bermaksud,, ''apabila salah seorang berada di tempat yang terbuka atau di tengah matahari sedang bersinar,, lalu bayangan yang meneduhinya bergerak sehingga sebahagian dari dirinya terletak di tempat panas dan sebahagian lagi di tempat sejuk,, maka hendaklah dia berdiri(meninggalkan tempat itu)..

dikatekan kawasan yang dimaksudkan ue mrupekan tmpat paling digemari syaitan.. ape kaitannye dengan segitige bermuda?? kawasan nie terletak di perairan pertengahan antara benua Amerika Utara dengan Afrika. so,, tmpat nie mrupekan pertembungan 2 arus,, panas dari Afrika dan sejuk dari Amerika Utara..

maybe dah terjawab lah sket mengapa segitige bermude ue bahaye.. dikatekan juge tempat ue adelah kerajaan syaitan... nauzubillah..

p/s: ade orang cakap,, orang yg hilang kat situ sebenarnye dipindahkan ke mase lampau,, nie banyak tgok DVD ke ape nie?? selamat beramal,, ciiooouuu


4 comments:

Muario said...

betul ke lau kapal lalu kat situ pastu hilang??aku dengar citer la ..tataw

akuamir said...

kebanyakan la..

Fazirul Safwan said...

tapi kalu kt citer gulliver travel..
dye prgi segitiga bermuda trus prgi ngara kerdil liliput..mb liliput tu btul, haha

akuamir said...

haha,, pown boleh..