Saturday, March 12, 2011

10 YEARS AGO,, MORE OR LESS!!

salam,, tanak ulas pasal ape yang berlaku di maktab,, perpisahan melande,, ape yang nak disampaikan dalam post kali nie,, adalah kehidupan kite yang lahir dalam 90 an nie,, klo zaman mude2 dlu,, hidup kite cume main,, main dan main.. jom kite imbau balik ape yang kite main time mude2 dlu,, sume ditanggung,, kite cume perlu merengek nakkan sesuatu bende,, ''sape stuju angkat tangan macam saye''

''kite bakau je rumah dye'',, ''kite bakau'',,.. ha,, klo korang mmg dari 90 an,, mesti biase dengan bende nie,, melainkan korang nie dari golongan terlalu lah senang kot,, ade ke yang ta pena beli TORA?? atau ''DINGDANG datang lagi dengan....'' hafal lah klo ade iklan dye kat tv.... aku sertekan gambar lah,, biarkan fikiran ko mengimbas kembali memori yang sebenar nye ye....


klo aku,, JOJO ue macam ta mampu,, napak mahal sebab besar,, mmg mahal pown,,
ah,, askar2 kerdil nie mmg mainan gak dlu,, kite susun2,, pasue lawan pakai imaginasi,,,
mmg hebatlah imaginasi mase dlu2,,haha
ah,, nie sebenarnye mainan pertama yg parents aku belikan untuk abg aku dlu,,
mainan PERTAMA!! tapi panjang gler lah..
bole buat transverse ngan longitidual wave gitu,,


biji getah nie aku ta pasti,, tapi aku ngan abg aku  dlu masuk kebun getah na kutip bende nie,,
dlu aku tinggal RISDA,, ladang getah beb..
aik,, dlu layang2 pakai surat khabar je,,


hurm,, sume budak2 sebaye terlebih nye laki
konpem tgok cter nie,, dari 4 tawon sampai darjah bape tah,,
sabtu dan ahad pkol 9 pagi kat tv 2,,
ditaje oleh apollo kek lapis,, ngee~


ha,, amek kau sume ultreaman ade,, hey sape ta kenal
ultraman tiga,, paling populer nie,,haha
ade banyak lagi permainan2 yg susa kite dapat main skunk.. baling slipar,, ceper.. ckup lah ue,, tapi tade lah pic2 galah panjang,, police and thief,, nyorok-nyorok ue sume,, budak skunk yang umur 4 tawon dah ade psp,, ade gameboy,, dah ade iphone,, pergh... thats my cousin,,.. 


theres a lot of thing i want to share but not in public i think,, so theres nothing i want to share(giler keling),, adios good byee,, trime kasih kpade pembace..

6 comments:

nawanajib said...

aku tak suka tgk budak2 kecik macam dispoil dengan barang mewah. ipad iphone psp ape lgi die x dpt? sume die dpt. dengki gile weh. aku yg dh tua bangka pun x dpt tau T.T

budak2 skrg sgt SPOIL. AAAAA
Sepupu akulah tu. haha

akuamir said...

lah,, spupu kau pown kah??
haha,, coz ayah dye beli iphone baru,, iphone lame wat permainan anak dye ah,, tapi peliknye dye pandai main game dalam psp ngan iphone ue,,haha..

biar lah dye,, asalkan dye jadi org bergune t..

Muario said...

kesian diorang tak dapat nikmati zaman kecil2 ..maen psp bukan best un ..

akuamir said...

haha,, ke jelez??
tapi,, main DSLR g best ark?? yeah

Muario said...

tawu xpe ..

jeles ad r sket

akuamir said...

haha,, hey tapi aku bole main skali klo balik kmpung ade dye,,haha