GSC ni ade 3 department, box office(ticketing), concession and steward. Aku dikerahkan ke bahagian box office. Pro nye keje boleh duduk, senang ushar waktu2 movie, cons nye gaji kurang siket dari department yang lain. Dan keje kat sini mmg strict dengan rules.
Bile keje layan customer ni, kau akan jumpe macam2 ragam orang. Mase tu baru kau kenal dunie ni. Baru kau nak hargai customer service yang pernah service kau. So aku rase semue orang sepatutnye perlu at least sekali merasa kerje sebagai customer service. Kalau tak muncul lah macam2 ragam customer yang mcm kami tempuhi. Kadang2 silap customer pon kami yang kene tanggung kerugian tu. Bila dah salah beli, disalahkan pulak cashier.
Lebih kurang 2 minggu baru aku dapat vest kuning, sebulan baru dapat name tag besi (da boleh dapat 2 tiket free every week), 3 bulan baru dapat top 5 best employee. Kerje walaupon duduk, ktorang mmg strict pasal cara layan customer, are pat card yang kene ikut. Setiap sebulan, akan ade 2 misteri customer yang akan record markah layanan kitorang. Kalau hancur, boss besau marah la rokol sabtu pagi. Pat card takde masalah, yang masalah nye bila hari minggu or cuti publik, customer tak putus dari 10 pagi ke 5 petang tu, mase tu la sampai ade yang takde suara terus
Ape pon keje sini mmg best, kalau hari biase, kurang sket customer, tapi pekerja da ramai, mmg berborak je lah. Tapi diorang ni bukan betul sangat, human centipede pon layan. Then setiap minggu akan tgk movie sesame gune tiket free tadi. Tapi movie yang dah 2 minggu je boleh pon. Cume kalau dapat high sale, boleh la dapat movie baru, sempat la rase, tapi tu pon high sale syahmi. Requeste de pace.
2 comments:
lama tak singgah sini..cam best je dapat tiket free tu
Human centipede pon layan ? Hahahaha ! Geli mak. Cringe a lot
Post a Comment